Kategori

17 November 2011

Subaru BRZ Baru, Penanda Aras Baru Kereta Sport





Subaru BRZ yang dipamerkan di acara Los Angeles motorshow hari ini, boleh menjadi penanda aras baru  kereta Sport yang akan datang. Kereta ini merupakan gabungan Toyota dan Subaru.

Konsep yang ditunjukkan pada majlis itu merupakan kali pertama-rear wheel drive Subaru BRZ dilihat sepenuhnya, walaupun ia masih tidak mempunyai interior.

Styling

Enjin 'boxer' BRZ telah dipasang serendah yang mungkin, membolehkan kereta menampilkan hud rendah dan roofline yg anggun. Jeriji depan heksagon yang lebih rendah, lampu mata hadapan dan fog lamp berbentuk sirip yang direka untuk membangkitkan kereta lain dalam keluarga Subaru.

Spoiler depan yang lebih rendah dan sayap belakang buatan STI, bumbung carbonfibre yang mengekalkan berat dan pusat graviti ke bawah. Reka bentuk belakang berani dan dua twin tailpipes untuk meningkatkan prestasi.

Lampu belakang Subaru mempunyai lebih agresif penggayaan bermata persegi.

Casis dan badan

Subaru STI Konsep BRZ ini mempunyai salah satu daripada pusat graviti terendah yang berbanding kereta sport yang lain. Kereta ini menggunakan rim aloi ringan 18 inci, tayar berprestasi - 215/45 R18 depan dan 225/45 R18 belakang - dengan penggantungan STI diperkemaskan dan brek Brembo.



0 comments:

Post a Comment

 

Berita Like Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger